Skip to main content
  • Geen borg
  • Scherpe prijzen door eigen afvalverwerking
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • All-in prijzen

Bestellen

Wisselen

Ophalen

Veelgestelde vragen

Laatste update op 27 december 2023

Container huren

Hoe bestel ik een container?

Stap 1: Kies de gewenste afvalcontainer en klik op ‘Bestel direct’. Ga vervolgens naar uw winkelmandje om de bestelling te vervolgen.

Stap 2: Vul uw plaatsing- en factuurgegevens in. Nadat u alles in heeft gevuld en akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden klikt u op ‘Bestelling plaatsen’.

Stap 3: Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvangt u een bevestigingsmail inclusief factuur.

Stap 4: Wanneer de afvalcontainer vol is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier

Heb ik een account nodig?

Nee, een account is niet nodig. Maar voor terugkerende klanten biedt ZeelandAfvalcontainers.nl wel de mogelijkheid om een account aan te maken.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja dat kan, bel hiervoor telefoonnummer: 0113-383745. Het door u betaalde bedrag wordt dan binnen 5 werkdagen op uw rekening teruggestort.

Let op: zodra de container is geplaatst is het annuleren/herroepingsrecht niet meer van toepassing

Kan ik als zakelijke klant ook een container huren?

Ja zeker, wij leveren afvalcontainers aan zowel zakelijke als particuliere klanten.

Betaalopties

Hoe kan ik mijn container betalen?

U kunt veilig met zowel iDEAL als Bancontact via uw eigen bank betalen.

iDEAL wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken: Rabobank, ABN Amro Bank, ING Bank, SNS Bank, ASN Bank, Regio Bank, Triodos Bank, Knab, Bunq en Van Lanschot.

Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst.

Bancontact wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken: ABK Bank, Argenta, AXA Bank, Bank J. Van Breda, Belfius, Beobank, BNP Paribas Fortis, bpost bank, CBC Banque, CPH Banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank, ING België, KBC Bank, Keytrade Bank, Nagelmackers, Record Bank en VDK Spaarbank.

Kijk op www.bancontact.com voor meer informatie over deze dienst.

Wat kost een betaling?

Er worden voor de betaling geen kosten in rekening gebracht.

Kan ik mijn container ook cash betalen?

Hiervoor graag contact opnemen met telefoonnummer: 0113-383745.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Het kan weleens voorkomen dat een betaling mislukt. Dit kan komen door een storing bij iDeal of door een storing bij uw bank. Hier kunt u de storingen van iDeal bekijken. Blijft dit probleem zich voordoen op onze website neem dan contact op via ons telefoonnummer: 0113-383745.

Levering en plaatsing

Ik woon niet in regio Zeeland of West Brabant, kan ik alsnog een container bestellen?

Ja dat kan. Wij leveren afvalcontainers in heel Zeeland en West Brabant vanaf ons eigen terrein. Woont u daarbuiten? Ook dan kunnen wij containers leveren. Door heel Nederland werken wij samen met onze partners.

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een afvalcontainer?

In de meeste gevallen niet. Gemeenten in Nederland hanteren allemaal verschillende voorwaarden voor een vergunning, maar in veel gevallen heeft u voor een korte periode geen vergunning nodig voor een afvalcontainer. Voor meer informatie kunt u het beste contact opnemen met uw gemeente.

Wanneer wordt mijn container geplaatst?

Als u een container besteld (op werkdagen) wordt deze binnen 24 uur geplaatst. De chauffeur zal uw container op de afgesproken dag en op de plaats van uw keuze afleveren. Wij werken in tijdsblokken en leveren tussen:

  • 07:00 – 9:00
  • 09:00 – 12:00
  • 12:00 – 15:00
  • 15:00 – 18:00

Let op: dit is een tijdsindicatie. Wij kunnen geen garantie bieden dat de container ook binnen dit tijdsbestek daadwerkelijk geplaatst wordt.

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen van de container?

Bij het plaatsen van een container vragen wij om daarbij aanwezig te zijn. U kunt dan samen met de chauffeur de gewenste locatie bepalen. Mocht het niet mogelijk zijn om aanwezig te zijn tijdens het plaatsen van de container dan kunt u tijdens het bestellen van uw container bij het vak ‘bestelnotities’ aangeven waar de container geplaatst moet worden. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen

Hoe lang mag mijn container blijven staan?

Uw container mag na plaatsing 4 weken blijven staan, dit is in de prijs inbegrepen. Wilt u de container langer laten staan? Dan wordt er huur in rekening gebracht. De kosten hiervoor bedragen €2,00 (excl. BTW) per dag. Neem hiervoor contact met ons op via telefoonnummer: 0113-383745

Is uw container vol? Geef dit dan zsm aan ons door. Vul hiervoor het ophaalformulier in.

De container is vol en mag opgehaald of omgewisseld worden, wat nu?

Voor het ophalen van uw container kunt u gebruik maken van onze ophaalservice. Wilt u uw container omwisselen? Dan kunt u een nieuwe container bestellen via het bestelproces en bij het afrekenen aangeven dat u een container wilt omwisselen.

Moet ik aanwezig zijn bij het ophalen van de container?

Bij het ophalen van de container is het niet noodzakelijk dat u aanwezig bent. Het is echter wel belangrijk dat de container goed bereikbaar is voor de chauffeur.

Mag de container verplaatst worden?

Nee dit mag niet. De container moet blijven staan zoals de chauffeur de container geplaatst heeft. Eventuele schade bij het toch verplaatsen van de container zijn voor rekening van de klant.

Kan de container op mijn oprit, terrein of tuin geplaatst worden?

Dit is mogelijk zolang er voldoende ruimte is. Het is aan de chauffeur om dit ter plekke te beoordelen en te besluiten in verband met de ruimte die de vrachtwagen nodig heeft voor het plaatsen en afvoeren van de container. Let op: Het plaatsen van een container op uw eigen oprit, terrein of tuin is altijd op eigen risico.

Kan de dag van levering nog veranderd worden?

U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen via: 0113-383745

Leveren jullie ook container in het weekend?

Wij leveren in overleg ook containers op zaterdag tot 12:00. Wilt u uw container op zaterdag geleverd hebben neem dan contact op met: 0113-383745.

Op zondag zijn wij gesloten.

Wordt er een afdekzeil geleverd bij de container?

Nee er wordt geen afdekzeil meegeleverd bij de afvalcontainer. Deze kunt u zelf aanschaffen bij de bouwmarkt. Dit afdekzeil dient u wel te verwijderen voordat wij de container weer komen ophalen. Indien u dat niet doet wordt de container met afdekzeil gelost.

Wat zijn de kosten voor het plaatsen en afvoeren van een afvalcontainer?

Alle prijzen op onze website zijn all-in prijzen. Dit betekend dat wij voor dit bedrag de afvalcontainer zullen plaatsen, afvoeren inclusief het verwerken van het afval en inclusief 4 weken huur.

Wilt u de container langer laten staan? Dan wordt er huur in rekening gebracht. De kosten hiervoor bedragen €2,00 (excl. BTW) per dag. Neem hiervoor contact met ons op via telefoonnummer: 0113-383745

Afval

Ik heb ander afval in mijn container gedeponeerd dan waarvoor ik de container heb gehuurd. En nu?

Dit kan gebeuren. Mocht het afval duurder zijn dan ontvangt u een aanvullende factuur via een bijbetalingslink van iDeal. Indien het afval goedkoper is ontvangt u verschil binnen 5 werkdagen van ons terug.

Hoe voorkom ik dat derden afval in mijn container gooien?

Op het moment dat wij de container bij u geplaatst hebben, bent u verantwoordelijk voor de container en dus ook de inhoud. Zorg ervoor dat anderen geen gebruik maken van uw container. U kunt dit doen door bijvoorbeeld een afdekzeil te gebruiken. Deze kunt u zelf aanschaffen bij de bouwmarkt. Dit afdekzeil dient u wel te verwijderen voordat wij de container weer komen ophalen. Indien u dat niet doet wordt de container met afdekzeil gelost.

Wat mag er in een grond afvalcontainer?

Er is verontreinigde grond aangetroffen in de omgeving Zuid-Holland Zuid. U kunt de handelingskade lezen op de website van OZHZ (Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid). Op 8 juli 2019 heeft het ministerie van I&W een tijdelijk handelingskader voor hergebruik van PFAS houdende grond gepubliceerd. Met de komst van deze tijdelijke handelingskader kent ook de rest van Nederland een vergelijkbaar beleid als in Zuid-Holland Zuid.

Hoe hoog mag de container beladen worden?

Belading maximaal 20 cm boven de rand!

De container mag tot maximaal 20 cm beladen worden. Is de container hoger dan 20 cm beladen met een maximum van 60 cm dan worden er kosten in rekening gebracht. Deze kosten bedragen € 27,50 (exclusief BTW) per 10 cm.

LET OP: Een container boven de 60 cm beladen zal niet worden afgevoerd.
De hoogte van de lading in de container wordt bij het afvoeren door de chauffeur gecheckt. De container dient zo beladen te zijn dat deze verantwoord en zonder schade te veroorzaken vervoerd kan worden.

Overig

Staat uw vraag er niet bij?

U kunt via het contactformulier uw vragen stellen. Wilt u direct antwoord op uw vraag? Neemt u dan telefonisch contact met onze klantenservice via telefoonnummer: 0113-383745

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Klik op onderstaande link om de algemene voorwaarden in te zien:

Algemene voorwaarden